O škole

Identifikační údaje

Sídlo: Mateřská škola Prostějov, Smetanova ul. 24, Prostějov, 79811
Telefon: mateřská škola 582 360 008
  školní jídelna 582 360 321
IČO: 702 874 31
Ředitelka školy: Jana Baarová, Prostějov, Šafaříkova 5
Zřizovatel: Statutární město Prostějov
Právní forma: příspěvková organizace
Typ školy: Sloučená organizace: čtyřtřídní mateřská škola s celodenním provozem
    velkokapacitní školní jídelna
    sedm výdejen stravy (odloučená pracoviště)
Vedoucí školní jídelny: Ing. Vladimíra Richterová
Stanovená kapacita MŠ: 104 dětí
Stanovená kapacita ŠJ: 690 strávníků
Provozní doba: 6.15 - 17.00 hod.

 

Účel a předmět činnosti mateřské školy je vymezen § 33 zákona  561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním,vyšším odborném a jiném vzdělávání a provádějícími předpisy.

  • podpora rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku,podílení se na zdravém citovém, rozumovém, tělesném rozvoji a na osvojení základních pravidel chování, základních životních hodnot a mezilidských vztahů
  • vytváření základních předpokladů pro pokračování vzdělávání
  • napomáhání vyrovnávání nerovnoměrnosti vývoje dětí před vstupem do základního vzdělávání

Školní vzdělávací program Mateřské školy Prostějov,Smetanova ul. 24 vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, nese název „Jaro, léto, podzim, zima, na Smetance je vždy prima“. Program vytvořila ředitelka školy Jana Baarová ve spolupráci s týmem  učitelek MŠ Smetanova ul.

Obecná charakteristika školy

  • Mateřská škola Prostějov, Smetanova ul. 24 je od 1. 1. 2000 příspěvkovou organizací, od 1. 1. 2003 k ní byla přiřazena školní jídelna s kapacitou 690 strávníků. Od 1. 9. 2003 byla škola rozšířena o 7 odloučených pracovišť – výdejny stravy.
  • Charakter budov odpovídá stavbě typu Welox, tzn. pavilónový typ s dvěma dvoupodlažními budovami a dvěma jednopodlažními budovami. Součástí areálu je kuchyně, kotelna a rozsáhlá školní zahrada. Škola je položena v okrajové části Prostějova, v klidné lokalitě. Ve škole pracuje 21 zaměstnanců, z toho 7 pedagogických, 4 správní a 7 zaměstnanců ve školní kuchyni. Ve výdejnách stravy je zaměstnáno 18 zaměstnanců. Kuchyně zajišťuje stravu pro 9 MŠ, do osmi MŠ stravu rozváží.
  • Kapacita  MŠ je  naplněna. Děti jsou rozděleny do čtyř tříd.
  • Složení ve třídách – heterogenní skupiny. Všechny učitelky mají předepsané vzdělání.
  • Poloha mateřské školy v okrajové části města, rozlehlá školní zahrada osázená vesměs jehličnany, estetické prostředí tříd, pestrá a zdravá strava, vlídný kolektiv zaměstnanců – to vše nabízí klidné, přátelské a přehledné prostředí, umožňující respektování individuálních možností a potřeb každého dítěte.
  • V blízkosti mateřské školy leží Základní škola Majakovského, kam odchází většina našich dětí zahajující povinnou školní docházku. Spolupráce s touto institucí funguje k naší spokojenosti a máme v úmyslu ji nadále rozvíjet tak, aby adaptační proces budoucích prvňáčků proběhl bezproblémově.

Rámcový režim dne ve škole

6.15 - 7.00 - scházení dětí ve třídě Sluníček, ranní filtr, volná hra
7.00 - rozdělení dětí do čtyř tříd
7.00 - 9.45 - volné hry, ranní kruh, ranní cvičení, přesnídávka, integrovaný blok, doplňující programy
9.45 - 11.15 - pobyt venku (neuskuteční se při silném větru, inverzi, náledí, teplotě pod -10 stupňů C)
11.45 -11.55 - příprava oběda
11.55 - 12.25 - oběd
12.25 - 14.15 - hygiena, odpočinek, náhradní nespavé aktivity
14.15 - 14.45 - hygiena, svačina
14.45 - 17.00 - odpolední zájmové činnosti (většinou spontánní) převážně na školní zahradě, při nepřízni počasí ve třídě

Do rámcového režimu jsou aktuálně zařazovány plánované akce školy, návštěvy divadel, výstav atp.

Školní vzdělávací program

Obecným záměrem Školního vzdělávacího programu  Mateřské školy  Prostějov ,Smetanova ul.24, který je nazvaný „Jaro, léto, podzim, zima, na Smetance je vždy prima “, je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické,sociální  a vést je tak ,aby na konci předškolního období bylo jedinečnou osobností. Společně s rodinou,jejíž roli chápeme jako primární, usilovat o osobní samostatnost dětí, schopnost projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí, s pozitivním a nekonfliktním vztahem ke světu i k sobě samému. Osobnost, která přijala kladné mravní zásady, osvojila si základní hodnoty na nichž je naše společnost založena a která se bude schopna vyrovnávat s nároky 21.století.